Мұнай өңдеу зауыттарын жетілдіру (жаңғырту) барысы туралы

Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің "Мұнай өңдеу зауыттарын жетілдіру (жаңғырту) барысы туралы" тақырыбындағы интернет-конференциясы

  • Сұрақтар: 12
  • Жауаптар: 12
  • 06.09.2018, 09:00
  • 03.10.2018, 10:00
  • Энергетика министрлігі

Хамитов Айдар 07.09.2018, 13:26, Сұрақ нөмірі: 7888

  • 0

Сіздің ойыңызша, бензин бағасы өседі ма әлде тұрақты бола ма? Неліктен әлемдік мұнай бағасы өскен кезде бізде бензиннің бағасы төмендемейді, ал мұнай бағасы төмендеген сайын бізде бензин бағасы өседі? Қалайша ол байланысты

ҚР Энергетика министрлігі 02.October.2018, 18:37

Мұнайдың әлемдік бағалары төмендеген мерзіміне дейін Қазақстан Республикасындағы мұнай мен бензинге бағалар байланысы керісінше болған - мұнай қымбатырақ болса, бензин арзандау. Жер қойнауын пайдаланушылар мұнайды шетелге жай ғана сатудан көп пайда алар еді, алайда отандық МӨЗ қайта өңдеу үшін әлемдік бағадан төмен бағамен өндірілген мұнай бөлігін жеткізу бойынша мемлекет жәрдемдесті. Мемлекеттің жоғалтылған пайдасы өндірілген мұнайдың 65% -ын экспорттаудан, сондай-ақ еуропалық нарықтардағы жоғары бағаны, экспортқа бағдарланған, қара мұнай өнімдерін (мазут, мазут, қатты дистилляттар) сату арқылы шетел валютасының пайдасымен ішінара өтелді. Қазіргі уақытта бұл схеманың «соңғы күші» айтарлықтай әлсіреді. Сату нарықтарының қашықтығы (темір жол тасымалы құны Еуропадағы өнімнің өзіндік құнынан асып түседі), әлемдік мұнай бағасының күрт төмендеуі, ішкі нарыққа мұнай жеткізілімінде жер қойнауын пайдаланушылардың жүктемесінің жоғары үлесі (Қазақстанның мұнай өңдеу зауытында 35% -дан 75% -ға дейін). Схеманың әлсіреуінің тағы бір себебі девальвация болып табылады, өйткені мұнай компанияларының қарыздары, ең алдымен, батыстық банктік институттардан алынған еркін валютамен есептелген қарыздар болып табылады, сондықтан ресурстық ұстаушылар (Қазақстандағы өндірілген жанар-жағар май материалдары иелері) бағаны көтеруге мәжбүр болып, валюта түсімі төмендейді. Яғни,Қазақстан Республикасындағы бензиннің бағасы халықаралық бағаға емес, ұлттық валютаның бағасына байланысты, ал егер доллар көтерілсе, бензиннің де бағасы көтеріледі. Сондай-ақ AI-95/98 марка бензині және 10% дейін төмен температурада (қыста) тоңазытылған дизельдік отынмен қазақстандық мұнай өнімдері нарығының импортына тәуелділігін, сондай-ақ Ресеймен шекара бойы кедендік бекеттердің болмауын атап өту қажет. Бұл жағдайлар жанармайдың осы түрлерінің «тепе-теңдік» бағасын үнемі іздеуді талап етеді. Басқаша айтқанда, Қазақстан Республикасындағы бензиннің бағасы Ресей Федерациясындағы бағалардан айтарлықтай төмен немесе айтарлықтай жоғары болмауы керек. Ішкі нарықтағы баға төмен болған жағдайда отандық өнімнің ресейлік нарыққа шығуы себебінен тапшылықтың қаупі бар, ал жоғары бағалар болған жағдайда әкелінетін бензиннің артық пайда болуы мүмкін, нәтижесінде қазақстандық қоймалардың отандық отынмен толтырылуы және Қазақстандағы мұнай өңдеу көлемінің төмендеуі. Осылайша, жеңіл мұнай нарығының импортына тәуелділігінің жалғасуы жағдайында өндіріс шығындарының ұлғаюы, мұнай өңдеу зауыттарын қайта құру және модернизациялау үшін шетел валютасындағы қарыз алудың нығаюы, нәтижесінде жақында мұнай өңдеу шығындарының ұлғаюын, қара мұнай өнімдерінің экспорты мен тұрақты тасымалдау шығындарының азаюын, бензин мен дизель отынын азаюын күту мүмкін емес.