- Блогтар
- Сәденов Е.С.
Сәденов Е.С.
ҚР Ішкі істер министрі
Мемлекет Басшысының Жолдауын іске асыру бойынша жоспарланған шаралар
Отбасылық-тұрмыстық саладағы зорлық-зомбылық үшін жауапкершілікті қатаңдату шеңберінде:
* Неғұрлым кең таралған қылмыстық құқық бұзушылықтар бойынша – "отбасы-тұрмыстық қатынастар саласында тұрған адамға қатысты" қосымша саралау белгісін енгізу:
- ҚК-нің 106-бабы "Денсаулыққа қасақана ауыр зиян келтіру" - 3 жылдан 6 жылға дейін бас бостандығынан айыру;
- ҚК-нің 107-бабы "Денсаулыққа қасақана орташа дәрежедегі зиян келтіру" - 2 жылдан 3 жылға дейін бас бостандығынан айыру;
- ҚК 110-бабы" азаптау " – 2 жылдан 7 жылға дейін бас бостандығынан айыру.
* Осы саладағы әкімшілік құқық бұзушылықтар бойынша қамауға алу мерзімінің төменгі шегі 5 тәуліктен (бұрын болмаған) белгіленсін, сондай-ақ қайталама құқық бұзушылықтар бойынша қамауға алу мерзімі 20 тәуліктен 25 тәулікке дейін арттырылсын. Бұл:
-ӘҚБтК-нің 73-бабы "отбасы-тұрмыстық қатынастар саласындағы құқыққа қарсы іс-әрекеттер";
- ӘҚБтК-нің 73-1-бабы "Денсаулыққа қасақана жеңіл зиян келтіру";
- ӘҚБтК-нің 73-2-бабы "ұрып-соғу"; - ӘҚБтК-нің 461-бабы "қорғау нұсқамасын бұзу";;
- ӘҚБтК-нің 669-бабы "мінез-құлыққа қойылатын ерекше талаптарды бұзу".
• Бұдан басқа, тұрмыстық құқық бұзушылықтарды тіркеудің өтінімдіктен анықтау сипатына көшу болжанып отыр. Бұл полицияға жәбірленушілердің өтінішінсіз – тұрмыстық зорлық-зомбылық жасау фактісі бойынша Әкімшілік құқық бұзушылық туралы іс қозғауға мүмкіндік береді. Бұл ретте түпкілікті құқықтық бағалауды сот беретін болады.
* Сондай-ақ, заңсыз әрекетті қайта жасау кезінде мұндай құқықты алып тастау арқылы Тараптардың сотта татуласу рәсіміне қойылатын талаптарды қатаңдату жоспарлануда. Бұл сондай-ақ жанжалдаушылар мен басқа адамдардың зардап шеккендерге психологиялық қысымын тоқтатуға мүмкіндік береді.
* "Ескерту" әкімшілік жазалау шарасын қоғамдық жұмыстарға ауыстыру мәселесі пысықталуда (ӘҚБтК-нің 73-1, 73-2, 461-баптары). Бұл-көшелерді, қоғамдық аумақтарды тазалау, жолдарды салу және жөндеу, қала аумақтарын көгалдандыру және абаттандыру, сондай-ақ басқа да әлеуметтік пайдалы жұмыстар. Жазаның бұл түрі ықтимал бұзушыларды олардың мінез-құлқын бақылауға итермелейді.
Есірткі бизнесіне қарсы іс-қимыл және нашақорлықтың алдын алу шеңберінде: нашақорлыққа және есірткі бизнесіне қарсы күрес жөніндегі кешенді жоспардың стратегиялық бағдарламалық құжаты әзірленетін болады. Онда есірткі қылмысына қарсы іс-қимыл және нашақорлықтың алдын алу саласындағы уәкілетті мемлекеттік органдардың күш-жігерін шоғырландыруға бағытталған шаралар кешені қамтылатын болады. Бұл ретте ведомствоаралық үйлестіру, сондай-ақ жоспарланған іс-шаралардың іске асырылуын бақылау мен қадағалау күшейтіледі.
Атап айтқанда, келесі шараларды қарастыру жоспарлануда:
* Нашақорлықты нақты мемлекеттік органға (Денсаулық сақтау министрлігі) үйлестіруді жүктей отырып, оның бастапқы профилактикасын күшейту. Қазіргі уақытта осы бағыт "денсаулық туралы..." ҚР Кодексімен ғана регламенттелген, оған сәйкес есірткіге тәуелділіктің алдын алуды барлық жеке және заңды тұлғалар өздерінде бар құқықтар шегінде жүзеге асырады.
Сондай-ақ есірткіге тәуелді адамдардың медициналық есебін оған мынадай сандық көрсеткіштерді енгізе отырып оңтайландыру қажет:
- есірткіні ара-тұра пайдалану (жыл бойы детоксикация орталықтарына екі рет орналастыру);
– психобелсенді заттармен улануға байланысты басқа медициналық мекемелерге, оның ішінде жеке клиникаларға емдеуге жатқызу; - емдеуге жатқызусыз есірткімен артық дозаланған кезде жедел медициналық көмек алу.
* Синтетикалық есірткілерді сот-сараптамалық зерттеу әдістемесін жетілдіре отырып, олардың жаңа түрлерін бақылауға енгізу рәсімін оңайлату көзделеді.
Ол үшін сізге қажет:
- сот сараптамасы органдарын қазіргі заманғы аспаптық базамен жарақтандыру жөніндегі жұмысты жандандыру;
– халықаралық тәжірибе негізінде фармакологиялық қасиеттер негізінде оларды сәйкестендіру мүмкіндігімен синтетикалық есірткілердің жаңа түрлерін бақылауға енгізу рәсімін заңнамалық жеңілдету жөнінде ұсыныстар әзірлесін.
* Есірткінің заңсыз айналымы кезінде провайдерлік, банктік және пошталық қызметтерді пайдалануды шектеу тетігін жетілдіру. Олардың барлық пайдаланушыларын сәйкестендіруді заңнамалық тұрғыдан бекіткен жөн.
* Шекаралық өткізу пункттерін, кедендік тексеріп қарау және халықаралық пошта алмасу аймақтарын нығайту. Осы бағытта оң тәжірибе бар, тиімді шаралар кешені нашақорлыққа және есірткі бизнесіне қарсы күрестің алдыңғы салалық бағдарламалары шеңберінде іске асырылды (2009-2011 және 2012-2016 жж.). Алайда, соңғы жылдары есірткі бизнесі айтарлықтай өзгерді және бүгінде шекара арқылы негізінен есірткі емес, оларды жасау үшін пайдаланылатын заттар мен жабдықтар (конструкторлар) тасымалданады.
Интернет және телефондық алаяқтыққа қарсы іс - қимыл жөніндегі шаралардың тиімділігін арттыру мақсатында қылмыстық схемаларды анықтау, оларды ұйымдастырушылар мен дропперлерді (қолма-қол ақшаға айналдыру схемаларына қатысатын адамдар) жауапкершілікке тарту жөніндегі жұмысты күшейту көзделеді. Осы мақсатта кешенді талдау негізінде киберқылмыстарға, оның ішінде интернет-алаяқтықтарға қарсы іс-қимылдың ведомстволық бағдарламасы әзірленетін болады. Мұндай қылмыстарды бейтараптандыру және алдын алу бойынша ұйымдастырушылық және заңнамалық сипаттағы шараларды көздеу жоспарлануда. Ауыспалы абоненттік нөмірлерден қоңырауларды бұғаттау тетіктерін әзірлеуге ерекше назар аударылатын болады.
Сонымен қатар, уәкілетті органдармен бірлесіп, халық арасында ақпараттық-түсіндіру жұмыстары күшейтілетін болады. Бұл азаматтардың құқықтық және қаржылық сауаттылығын арттырады. Бұл-ІІМ құзыретіне жататын негізгі бағыттар.
Мемлекет басшысының қалған тапсырмаларын іске асыру бойынша Министрліктің, оның ішінде құрылатын жұмыс топтары шеңберінде белсенді қатысуы қамтамасыз етілетін болады.
- 07.09.2022
- 304