• Электрондық үкімет
  • Ашық үкімет
  • Қазақстан Республикасының үкіметі
  • Сайттың мобильді нұсқасы
  • Нашар көретіндерге арналған нұсқа
ҚАЗ РУС ENG
Кіру немесе тіркелу
Логотип портала Открытый диалог
  • Портал туралы
    • Талдау
  • Ұйым басшыларының блогтары
  • Интернет-конференциялар
  • Сауалнамалар
    • Категориялар бойынша
    • Мемл. органдар бойынша
  • Трансляциялау жазбалары

Сервистер

Бойынша сұрыптау

Өтініш нөмері

Ұйым басшыларының блогтары

Категориялар

Жауап берілген

Мерзімі өткен

Мемлекеттік орган

Интернет-конференция статусы

Мемлекеттік орган

Категориялар

Қарастырылу мәртебесі

Кезең

С По
меню
  • Портал туралы
  • Ұйым басшыларының блогтары
  • Интернет-конференциялар
  • Сауалнамалар
    • Категориялар бойынша
    • Мемл. органдар бойынша
  • Компоненты ОП
    • Открытые данные
    • Открытые бюджеты
    • Открытые НПА
    • Оценка эффективности деятельности ГО
  • Пайдаланушалырға көмек
  • Блогтар
  • Барлық жазбалар
  • Өзекті өтініштер
  • Барлық өтініштер
  • Мұрағат
  • Блогтар
  • Шаққалиев А.А.
Шаққалиев А.А.

ҚР Сауда және интеграция министрі

  • Жазбалар
  • Өмірбаян
  • Өзекті өтініштер
  • Өтініштер
Онлайн сатып алу кезінде азаматтарды қалай қорғауға болады?

Пандемия және шектеу шаралары жағдайында электрондық сауда және онлайн-қызметтер саласы қарқынды дамыды. Бұл жерде азаматтардың тұтынушылық құқықтары жиі бұзылады.

Тек 2020 жылы Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетіне интернет-дүкендердің іс-әрекеттеріне және онлайн-қызметтердің жосықсыз көрсетілуіне шағымданған 689 адам жүгінді. Қабылданған шаралар нәтижесінде тұтынушыларға 13,2 млн. теңге қайтарылды.

2021 жылдың бірінші тоқсанында ТҚҚК-ге 265 қазақстандық жүгінді, оларға шамамен 800 мың теңге қайтарылды.

Қазақстан Республикасы Сауда және интеграция министрлігі Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетінің талдау және мониторинг басқармасының басшысы Алихан Шакенов әдеттегі мысалдардың бірі туралы айтып берді:

- Шымкент қаласының тұрғынына қазақстандық банктердің бірінің қосымшасы арқылы несиеге алған сапасыз тауар үшін ақшалай қаражат қайтарылды.

Соңдай-ақ, сарапшының пікірінше, «мұндай бұзушылықтардың себептері сатушылармен даулы жағдайларда құқықтық білім мен міндеттердің төмен деңгейі болып табылады».

Көбінесе тұтынушылар тауарларды айырбастау немесе қайтару мүмкіндігінің жоқтығына шағымданады, өйткені оның тапсырысы әлеуметтік желілер арқылы жасалды.

Сондай-ақ, қазақстандықтар тауар сапасының төмендігіне, өнімді толық төлемге дейін тексеру мүмкіндігінің жоқтығына шағымданады.

- Өкінішке орай, сатушылардың мемлекеттік кірістер органдарында тіркеуден қасақана жалтару фактілері бар. Мұндай кәсіпкерлерден тауар сатып алу ақшаны жоғалту тәуекелі болып табылады. Әдетте, дәл осы сатушылар санаты тиісті емес сападағы тауарды өндіруші, сатушы, сәйкестік сертификаттары және т.б. туралы қажетті ақпаратсыз сатады, - деді Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетінің өкілі.

Тұтынушылық құқықтарды бұзумен қатар, қазақстандықтар алаяқтардың айла-амалдарына жиі түседі. Олардың қызметінің негізгі саласы-әлеуметтік желілер, олар арқылы әртүрлі тауарлар мен қызметтерді ұсынады.

Шын мәнінде, алдау схемасы қарапайым – зиянкестер азаматтардан алдын-ала төлем жасауды сұрайды, содан кейін олар телефон қоңырауларына жауап бермейді, ал тауарлар немесе қызметтер жеткізілмейді.

А. Шакенов осындай көптеген мысалдарды келтірді:

- Көптеген адамдар косметология қызметтерімен алданады. Бұл сома үлкен болғандықтан (200 000 теңгеден бастап), біздің отандастарымыз кредит рәсімдеп, шартқа қол қояды, содан кейін қызметтер бірнеше рет көрсетіледі немесе мүлдем ұсынылмайды. Соған ұқсас, жиһаз жасау қызметін ұсынатын жосықсыз кәсіпкерлер де солай жұмыс істейді.

Осыған байланысты, Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті ғаламторда тауарларды сатып алу және қызметтерге тапсырыс беру кезінде келесі ұсыныстарды ұстануды сұрайды:

- егер сізге оларды нарықтық едәуір бағадан төмен ұсынса, онда сіз өнім (сәйкестік сертификаты, куәліктер) және сатушы (кәсіпкерлік субъектісі ретінде мемлекеттік тіркеу және т.б.) туралы ақпарат сұрауыңыз керек;

- тауарларды тек ресми дүкендердің сайттарында сатып алу керек.

- көрсетілмеген қызметтер немесе алынбаған тауарлар үшін алдын ала төлем жасамау;

- сатушыдан тауарлық және фискалды чекті талап етіңіз.

Сонымен қатар, ғаламторда сатушы туралы қосымша ақпаратты, сондай-ақ клиенттердің пікірлерін іздеңіз. Сонымен қатар, тек оң пікірлердің болуы ескерту және күмән тудыруы керек. Мұндай пікірлерге сену толығымен ақылға сыймайды. Олар тапсырыс берілген немесе жалған болуы мүмкін.

- Сақ болыңыз, өз қаржыңызды, денсаулығыңызды қорғаңыз және құқықтық сауаттылықты арттырыңыз, - қазақстандық тұтынушыларға ТҚҚК маманы жүгінді.

Сондай-ақ, ақпарат үшін қазіргі уақытта Комитет тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы заңнамаға Тұжырымдама жобасын әзірлеуде, онда электрондық саудада тұтыну құқықтарын қорғауды күшейту бойынша толықтырулар көзделетін болады.

Сондықтан азаматтарға Тұжырымдама жобасын талқылауға қатысу ұсынылды. Тұжырымдама жобасымен тұтынушылардың құқықтарын қорғау Комитетінің сайтында танысуға болады.

  • 17.05.2021
  • 209
Шаққалиев А.А.

ҚР Сауда және интеграция министрі

Шаққалиев А.А.
(Мұрағат)

ҚР Сауда және интеграция министрі

  • Жазбалар
  • Өмірбаян
  • Өзекті өтініштер
  • Өтініштер

IT-компаниялардың қабылдауға жазылуы

Назарыңызға

Заңнаманың өзгеруіне байланысты (https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z2200000177) және өтініштерді қабылдаудың бірыңғай терезесі ретінде «Е–otinish» ақпараттық жүйесін институттандырумен байланысты мемлекеттік органдардың бірінші басшыларына барлық  «Е-otinish» арқылы жүгіне аласыз.  

Маңыздысы – «Е-otinish»-ке келіп түскен барлық өтініштерді мемлекеттік органда, Бас прокуратурада қатаң есепте және бақылауда болады.

Платформа өтініш берген азаматттың өз өтінішін қарау барысын бақылауға және өзі бақылауға мүмкіндік береді. «Е-otinish» жүйесі арқылы шағым немесе арыз берген кезде түпкілікті шешім қабылданғанға дейін мемлекеттік орган Сізге алдын ала шешімге өз ұстанымын білдіруге мүмкіндік беруге құқылы.

Мемлекеттік органның соңғы жауабын алғаннан кейін Сіз оның қаншалықты қанағаттанғанын бағалай аласыз.

Е-өтінішке өту

Біз туралы

  • Портал туралы
  • АКТ саласын дамыту жөніндегі басшы
  • Сыбайлас жемқорлыққа қарсы шаралар
  • Тұрақты даму мақсаттары
  • Экран дикторы
  • Құпиялылық саясаты
  • © Ашық диалог

    Ашық диалог

  • Ұйым басшыларының блогтары
  • Интернет-конференциялар
  • Сауалнамалар
  • Жазылымдар
  • Байланыстар

    Мекен-жай: Астана қ., Мәңгілік Ел даңғылы, 55/15 ғимарат

    Бірыңғай байланыс орталығы: 1414, +7-7172-906-984

    E-mail: support@goscorp.kz

    Яндекс.Метрика